Kurt Magnusson

Till min beskrivning om mig själv det ni inte redan vet så är jag gift med Birgitta sen 45 år nu i augusti, vi har 4 barn tre flickor och en pojk. Vi bor i Borås eftersom jag inte trivdes i Varberg där min frus släkt bor och Birgitta går vilse i Göteborg så flyttade vi till Borås det blev en liten kompromiss

Det är ungefär ett år sen jag träffade Linda och Britt-Inger här på Facebook vi hade samma syn på hur man behandlar folk. Vi är emot allt vad påhopp är och det var rätt så stormigt på vissa grupper och vi tog skit allihop men som jag ser det så gick vi hem med segern. Jag har blivit kallad buro och det har sagts att vi ska släktforska på dig mm. Hahaha jag som är fullblods tattare ända ner till slutet av 1700 talet vad jag vet, längre har jag inte kommit. Numer anser jag att jag är respekterad för den jag är.

Vi har gjort mycket ihop flickorna Lundqvist och vi jobbade starkt med vanvården Linda skrev så pennan brann och fick mycket publicerat. Även Britt-Inger skrev olika artiklar till slut hamnade min historia på Bohusläns museum och det var mycket uppskattat. Vi träffades på Bohusläns museum i Uddevalla när Britt-Inger talade om sin uppsats, dom här två flickorna har kommit att bli mina bästa vänner fast vi inte setts så mycket i verkliga livet. Tillsammans bildade vi Lindas Förening RUNG som nyss har startat.

—————————————————————————————————————–

RUNG kommer att verka för: R: Resandefolket U: med fokus på de Unga och språket N: Resande som Nyss insett att det är resande G: och självklart för alla Gamla Resande

Vår medlemsavgift är: 75 kr för enskild medlem

150 kr för ett familjemedlemskap

75 kr för att bli stödmedlem.

Sätt in pengarna på bg 187-6515 och skriv ditt namn skicka ett mail (resandefolk@gmail.com) till oss med ditt namn, vid familjemedlemskap även antalet i familjen eller om ni är stödmedlemmar. Glöm inte skriva adressen och er mail också.

Twitter: https://twitter.com/Resandefolk

Fb,s gilla sida: http://www.facebook.com/resandefolk

2 thoughts on “Kurt Magnusson

  1. Det viktiga är var vi är & hur vi är mot oss själva & alla andra, inte var är jag född i! Plats spelar ingen roll utan hur jag bemöter andra i olika platser! Härligt att med hjälp av Internet kan man hitta varandra & med hjälp av olikheter bildar vi ett gemensamt behagligt stort ”jag & vi” och INTE ”jag & de”!

  2. Ping: Britt-Inger Lundqvist | resandefolk

Kommentera

