Eva Lindeberg

Eva Lindeberg

Jag ska stilla er nyfikenhet nurå, hur många timmar har ni till förfogande ? Nej skämt åsido. Jag bor i Borlänge av födsel och ohejdad vana, jag har nyss fyllt 61 år men känner mej som max 30 och är ännu barnsligare än så. Jag har 5 barn 2 pojkar o 3 flickor som är födda mellan 70 och 79. 5 barnbarn har jag som jag älskar över allt annat, dom följer jag i allt dom gör och jag nås alltid på telefon av dom om dom vill något oavsett var jag är.

Jag skrev att jag var barnslig o det draget har jag fått av min pappa som gick bort när jag var 12 år men det han hann lära mej under den tiden har jag nytta av än. Min skolgång var det både si och så med jag utbildade mej till chaufför på alla fordon jobbade i buss branschen några år kom på att mitt liv brann för annat och det var barn och orättvisa.

Pluggade till fsk lärare när jag upptäckte att det efter ett tag när pengar tröt i kommun så blev det kvantitet av kvalitet då slutade jag. Läste upp till spec.lärare och började jobba på barnhabiliteringen som förskolekonsulent och jobbade några år tills jag blev erbjuden jobb på ett behandlingshem för tidigt störda barn och ungdomar. Ett oerhört tufft jobb som jag höll på med i ca 5 år. Då jag blev erbjuden att gå en utbildning, av kommunen som handlar om barn till missbrukare o senare en utbildning som heter trappan där barn får gå i samtal som varit med / sett våld i nära relationer. Där är jag idag jag jobbar alltså med missbrukare o deras barn men också barn från destruktiva familjer.

Jag sitter med i G7 gruppen i kommunen som ser till att jämställdhetslagarna efterföljs i kommunen och jag sitter med i Visions styrelse det fack som jag tillhör Jag är en motvalls kärring och väcker säkert en del ilska hos många men jag har alltid den svages alltså oftast barnets bästa för mina ögon. Just nu lever jag ensam i mitt hus med mina 2 katter, jag älskar att åka motorcykel o att fiska och snickra, knyppling spar jag tills jag blir gammal. Jag har inte så stor släkt kvar runt mej men dom jag har är jag oerhört rädd om. Vet inte om jag har nåt mer att skriva men undrar ni är det bara att fråga för svarar det gör jag.

————————————————————————————————————

RUNG kommer att verka för: R: Resandefolket U: med fokus på de Unga och språket N: Resande som Nyss insett att det är resande G: och självklart för alla Gamla Resande

Vår medlemsavgift är: 75 kr för enskild medlem

150 kr för ett familjemedlemskap

75 kr för att bli stödmedlem.

Sätt in pengarna på bg 187-6515 och skriv ditt namn skicka ett mail (resandefolk@gmail.com) till oss med ditt namn, vid familjemedlemskap även antalet i familjen eller om ni är stödmedlemmar. Glöm inte skriva adressen och er mail också.

Twitter: https://twitter.com/Resandefolk

Fb,s gilla sida: http://www.facebook.com/resandefolk

One thought on “Eva Lindeberg

  1. Ping: Britt-Inger Lundqvist | resandefolk

Kommentera

