En skojares betraktelse. Kuddarna

colorful-21747_1920

Agda och Beda hade kommit över ett parti kuddar.

Ev. hade de sytt dem själva och planen var att beckna dem. Men affärerna gick inte så bra som de hade räknat med..

Då kommer de på en ide´hur de ska få sålt kuddarna.

Det fanns en butik i staden de bodde som sålde gardiner , tyger , dukar och kuddar etc. Där skulle de sälja kuddarna. Sagt och gjort, Beda gick till butiken med ett par kuddar och frågade om det fanns ett intresse av att köpa dom.

-Nja, sa butiksägaren och var måttligt intresserad.

– Kan jag få lämna dem till påseende om nån kommer förbi och är intresserad? frågade Beda.

Jo, det skulle gå bra. Beda lämnade några kuddar och gick därifrån. Efter en tid går sen Agda in i butiken.

– Åh, så trevliga kuddar. Jag är intresserad att köpa , hur många har ni? Jag ska dem till Bingovinster, sa Agda.

– Hur många skulle ni vilja köpa , frågade butiksägaren.

– Tja , ett hundratal, sa Agda.

– Jag ska se om jag kan få tag i damen som gjort dem och beställa sa butiksägaren ivrigt.

– Jag hör av mig om några veckor, sa Agda och gick därifrån.

Några dagar senare går Beda påpassligt förbi butiken. Butiksägaren haffar henne glatt och beställer 100 kuddar. Beda levererar, får betalt och alla är nöjda och glada.

Ha det så bra alla där ute och kolla er soffa kanske ligger en av kuddarna från affären och pryder din soffa, vem vet!

 

 

 

Kommentera

